כפיר C-2 (מטוס קרב טקטי לעליונות אוירית)
הכפיר C-2 תוכנן כמטוס קרב רב-תכליתי, טקטי, להשגת עליונות אווירית, תקיפת מטרות-קרקע, ומשימות פטרול קרבי – אווירי. העיצוב המיוחד, בשילוב עם מנוע J-79 החזק, מקנה כושר תמרון יוצא מן הכלל ויציבות, אפילו בזויות תקיפה גבוהות. כושר האוויר, אספקת החימוש ושיטות הנווט של הכפיר מקנים לו רב גוניות ודיוק מרביים, תוך הפחתת העומס על הטייס. הכפיר C-2 כמטוס מתקדם עם שיטות פשוטות ואמינות, מבטיח רמה גבוהה של הצלחה במשימותיו.
כפיר C-2 נתונים: טיפוס: מטוס קרב רב משימתי, חד מושבי. מנוע: ג’נרל אלקטריק J-79. ביצועים: מהירות + 2.3 מאך. תקרת טיס מיוצבת: (בקרב אוויר-אוויר): מעל 50,000 רגל. משקל המראה מירבי: 14,700 ק"ג. משקל קרב: (עם 50% דלק פנימי + טילי אוויר-אוויר) 9.300 ק"ג. תכונות נוספות: עומס כנף נמוך, רגישות נמוכה למשבים במהירות גבוהה ובגובה נמוך, תכונות ניהוג מצוינות בכל תחומי הטיסה, לרבות זוויות התקפה גבוהות, ובמהירויות נמוכות. בעל שני תותחי 30 מ"מ המותקנים בגוף, ירי תותחים בכל מעטפת הטיסה, מערכת שחרור חמוש רב גונית, כוח דחף סטטי בגובה פני הים כ- 8.2 טון.
הסטי"ל מדגם "רשף" הנו דור שלישי של סטילי"ם הנמצאים בשירות חיל הים הישראלי, מאז נפתח עידן ספינות הטילים בצי זה ב- 1967. ספינת טילים זו היא פרי תכנון ישראלי. גוף הפלדה שלה ניבנה במספנות ישראל בחיפה, ומערכות החימוש והאלקטרוניקה יוצרו בתעשייה האווירית ובחברות אלקטרוניקה ישראליות. יחודו של הסטי"ל הישראלי הוא בכמות אמצעי הלחימה לסוגיהם המותקנים עליו, ביחס למשקלו ומימדיו המזערים. החימוש העיקרי של ה"רשף" כולל טילי ים-ים מדגם "גבריאל (ישראל) ו"הרפון" (ארה"ב). כן מותקנים על סיפונו תותחים משוכללים בקוטר 40 ו- 76 מ"מ. השילוב של טיל וכלי שיט קטן, מהיר ונייד, הפכו את הסטי"ל הישראלי לכלי שיט הניחן ביכולת הכרעה בים ובעוצמת אש מרבית. החימוש של הספינה, מידותיה הקטנות, כושר התמרון שלה וכושר הישרדותה, מאפשרים לה להתמודד עם כלי שיט מסוגים שונים, מטרות חוף, מטוסים וכלי לוחמה תת מימיים – תוך סיכוני היפגעות מעטים.
האיפיון הראשוני לסטי"ל מדגם "רשף" הושלם ב- 1968, שנה לאחר מכן הוגשה ההזמנה הראשונה, וב- 1973 הושלמה בניית הסטי"ל הראשון מדגם זה. חיל הים מפעיל בים מספר סטילי"ם מדגם "רשף" והם אף נטלו חלק ניכר במשימות חיל הים במלחמה בלבנון.
נתונים:
דחי (משקל) מירבי: 440 טון. אורך: 58 מטר. רוחב: 7.6 מטר. שוקע: 2.4 מטר. מבנה גוף: פלדה. מבנים עליונים: אלומיניום. הנעה: 4 מנועי דיזל 13,500 כ"ס. מהירות מקס’: 32 קשר. מהירות שיוט מירבית: 30 קשר. טווח: 3,000 ק"מ במהירות שיוט של 25 קשר. חימוש: 7 טילים מסוג "גבריאל" ו"הרפון", 2 תותחי 76 ו- 40 מ"מ אוטומטיים דו תכליתיים, 2 מקלעי נ"מ ופצצות עומק. צוות: 45 אנשים.
"מרכבה" טנק המערכה העיקרי MK-1
טנק המרכבה המשופר, מעוצב בתפיסה חדשנית המשלבת הגנה חסרת תקדים לאנשי צוותו בצד כושר תמרון, ניידות וטכנולוגיה מתקדמת. תכונותיו העיקריות של טנק המרכבה נקבעו ע"י דרישות שדה הקרב העתידי שנחזו על בסיס לקחי קרבות צה"ל. עיצובו החדשני של טנק המרכבה משלב עקרונות שריון קלאסיים עם קווים ישראליים חדשניים ובלעדיים. התיכנון הכולל והמתקדם – במיוחד יחידת המנוע שהורכבה מלפנים – ולוחות השריון הכבד מספקים הגנה נוספת לצוות המרכבה, ובכך גם משפרים את יכולתו לביצוע משימות משניות כגון: רכב פיקוד, נושא גייסות, אמבולנס. שעות רבות של ניסויים בשדה אמתו את מהימנותו של הטנק המרכבה על מערכותיו המתקדמות. עיצובו המיוחד מאפשר פוטנציאל מגוון לגבי דרישות עתידיות של :חימוש, בקרת אש, הספק מנוע ועובי שריון. במלחמת "שלום הגליל" נטל טנק המרכב חלק רב בהבסת שריון האויב, והוכחו כי לטנק המרכבה כושר הישרדות גבוה בהשוואה לטנקים אחרים.