התאחדות בולאי ישראל | Israel Philatelic Federation
חיפוש בקטלוג
חיפוש לפי
נושא:
שנה:
קטלוג:
חפש
בול אל על

בול אל על

 "אל על" נוסדה בשנת 1948 כחברת תעופה לאומית, במטרה לקיים את הקשר האווירי בין מדינת ישראל הצעירה לבין ארצות אירופה ואמריקה. פעולותיה המסחריות של החברה החלו בשנת 1949, שעה שמטוסי "סקיימסטר" קיימו את הקשר בין לוד, רומא ופריז. שירותי החברה הורחבו בשנת 1950 כשמטוסי "אל על" החלו להגיע לנקודות נוספות באירופה ולארה"ב ודרום אפריקה. הפעם נוספו לצי החברה 4 מטוסי "לוקהיד-קונסטליישן".

מעמד החברה התבסס יותר בשטח התעופה הבין-לאומית בשנת 1957, שעה ש"אל על" החליטה על רכישתם של מטוסי מדחף-סילון מדגם "בריטניה". "אל על" הייתה אחת החברות הראשונות אשר הפעילה את מטוסי ה"בריטניה" בקווים הבין-לאומיים והטרנסאטלנטיים. לנוכח הכנסת מטוסי הסילון לשירות במרבית חברות התעופה הבינלאומיות בשנת 1961 החליטה החברה לרכוש את מטוסי הסילון הענקיים מדגם "בואינג 707" המונעים ע"י מנועי "רולס רויס". בכדי להקדים את הכנסת הסילון לשימוש ב"אל על" , נחכר כבר בינואר 1961 מטוס "בואינג 707" מחברת "ואריג", וביוני 1961 החלה "אל על" להפעיל את מטוסי ה"בואינג 707" שלה בקווים הארוכים של החברה. כדי לשרת את קוויה הבינוניים של "אל על", נבחר מטוס ה"בואינג 720", הדומה ביותר למטוס ה"707" פרט לעובדה שהנו מצויד ב"מנועי מניפת-סילון" מתוצרת פראט אנד וויטניי. מטוס ה"בואינג 720" הנו מהיר במקצת מה"707"    ומתאים יותר לנחיתה והמראה משדות תעופה גבוהים במיוחד.

בעוד אשר בשנת 1961/62 כלל צי "אל על" 2 מטוסי "קונסטליישן", 2 "בריטניה" ו- 2 "בואינג 707", מונה הצי בשנה הנוכחית 2 מטוסי "בריטניה", שלושה מטוסי "707" ושנים מדגם "720" מתוצרת "בואינג". "אל על" הנה כיום ממונעת סילון במלוא מובן המילה. בשנת 1962, גדל מספר הטיסות השבועי של "אל על" במידה ניכרת. במשך עונת הקיץ מתקיימות 10 טיסות בשבוע לניו-יורק, מתוכן אחת ללא חניה בין ניו-יורק לתל-אביב וטיסה ישירה אחת בין רומא לניו-יורק. נוסף לטיסות הרבות בין ארה"ב   ונקודות שונות באירופה, קיימות טיסות בין תל-אביב לערי אירופה. "אל על" מקשרת את לונדון, פריז, ציריך, רומא, בריסל, אמסטרדם, פרנקפורט ומינכן. מטוסי ה"בריטניה" מקיימים את השירות לניקוסייה, איסטנבול, אתונה, ווינה ומטוסי ה"בואינג" לטהרן, ניירובי ויוהנסבורג.